6 zdánlivě zdvořilých věcí, které dělají zákazníci u kadeřníka – a profesionály štvou

Šiřte lásku

Přemýšleli jste někdy, co si o vašem chování u kadeřníka myslí profesionál za vašimi zády? Možná i vy věříte, že když nabídnete pomoc nebo dorazíte s předstihem, zanecháte dobrý dojem. Pravda ale bývá někdy naprosto opačná. Připravila jsem pro vás šest běžných „zdvořilostí“, které kadeřníci v pražských i brněnských salonech upřímně nemají rádi – a které je někdy dokonce zdržují.

Dorazit příliš brzy

Sami kadeřníci potvrzují, že čas je v salonu vzácný. Přijít o pár minut dřív je v pořádku, ale pokud přijdete o dvacet minut předem, dostáváte odborníka pod zbytečný tlak. Kadeřnice sice vždy ocení dochvilnost, ale extra čas potřebují na přípravu prostoru a krátkou pauzu. Pokud máte podezření, že by vás mohli vzít dřív, raději se nejprve ozvěte telefonicky.

Nabídnout, že si sami vyfoukáte nebo umyjete vlasy

Možná chcete ušetřit čas nebo práci personálu, ale mytí i foukání má přesný postup – a profík ho zvládne rychleji i kvalitněji. Navíc používají přípravky a techniky, které se v domácích podmínkách běžně neaplikují. Nechte ruce v klíně a užijte si péči, od toho do salonu chodíte.

Nedat žádné instrukce

I když se vám může zdát, že nebudete otravný, když si „prostě sednete a mlčíte“, ve skutečnosti kadeřník ocení upřímnou komunikaci. Raději konkrétně popište svou představu, ukažte fotku z Instagramu nebo klidně vezměte účesovou inspiraci z profilu vašeho oblíbeného salonu v Ostravě. Tak snížíte riziko zklamání z výsledku – a odborník bude vědět přesně, co si přejete.

Brát produkty nebo vybavení bez optání

Každému se to někdy stalo – zahlédnete tuhý lak na poličce a prostě ho použijete. Ale salon není vaše koupelna a vlasová kosmetika i kartáče mají své místo. Pokud byste chtěli extra dávku fixačního spreje nebo potřebujete zrcátko, obraťte se na kadeřníka. Většina salónů v Česku má navíc „testery“ a vzorky, o které můžete požádat.

Být až příliš osobní

Rozhovory v kadeřnictví patří k tradici, ale není vhodné hned sdílet osobní nebo citlivá témata. Kadeřnici může zahltit debata o partnerské krizi či dětství víc, než odpolední objednávka na složitou balayage. Držte se běžných témat, jako jsou cestování, koníčky nebo třeba doporučení na nové kavárny v okolí.

Fotit se během služby

Není nic špatného na tom, chtít se pochlubit čerstvým účesem na sociálních sítích. Ale prosíme – během samotné práce nechte ruce mimo mobil. Neustálé otáčení hlavy, zvedání paží a selfie mohou kadeřníka rušit a prodlužovat celý proces. Ideální je vyfotit se s novým vzhledem až po dokončení, ideálně v sekci salónu s dobrým světlem. Většina kadeřníků vám ráda fotku udělá!