20 let starý parfém stále patří mezi top – příběh ikonické vůně

Šiřte lásku

Existují vůně, které přichází a odchází, a pak jsou tu ty, co se zapsaly do historie. V některých parfémech je cítit kouzlo, které nikdy nezestárne. Právě teď vám přináším příběh legendárního parfému Narciso Rodriguez For Her, který nepřestává bavit i po dvaceti letech – a nejen to, stále je oblíbený mezi Čechy a Češkami všech generací.

Začátek nového roku je skvělou příležitostí osvěžit svůj styl a život – proč nezačít s novou vůní? Možná vás potěšila pod stromečkem, možná po ní pokukujete v parfumérii. Ať už je to jakkoli, některé parfémy prostě nestárnou. Jen si vzpomeňte, kolik ikonických vůní se drží na špičce žebříčků už desítky let. Například klasiky, které jsou současně trendy, ale pořád tak nějak věčné. A For Her mezi nimi rozhodně nechybí.

Přesně taková je esence Narciso Rodriguez For Her. Krásně ji popsala beauty redaktorka Jessica z magazínu Femina:

  • „Pižmo může být neskutečně smyslné, když s ním parfumér umí zacházet. Narciso Rodriguez v tom sklízí úspěch už dlouho a kolem For Her vznikla celá vonná rodina. První verzi vytvořili Christine Nagel a Francis Kurkdjian – a já musím říct, že jsem si ji okamžitě zamilovala a drží mě dodnes. Moderní pižmo, elegantní a neodolatelné, kde kromě hlavní ingredience ucítíte květ pomerančovníku, osmanthus, ambru, vetiver, vanilku a pačuli.“

Příběh vůně For Her

Narciso Rodriguez For Her si podmanil nejen české ženy – po dvaceti letech od uvedení na trh (2003) se prodá jedna lahvička každých 15 sekund po celém světě. Díky virálnímu zájmu na TikToku v roce 2025 o něj objevují nové generace. O co šlo na TikToku? Jednoduchý rozhovor mezi influencerkou @ohuprettythings a zákaznicí v Paříži vytvořil doslova fenomén – video s názvem „The French Girl-perfume“. Má aktuálně téměř 3 miliony lajků a přes 15 milionů zhlédnutí. For Her je za úspěchem vděčný dvojici mistrů parfumerie: Christine Nagel a Francis Kurkdjian. Není náhoda, že originální kombinace pižma, jemných květin a dřevitých tónů je i v roce 2025 pořád žádaná v parfumeriích od Prahy až po Brno.

„Chtěl jsem stvořit vůni, která bude návyková, smyslná a zároveň věčně krásná,“ řekl Narciso Rodriguez v jednom ze svých rozhovorů.

„Vůni, která vyzdvihuje ženy – jejich krásu, jejich sílu i zranitelnost.“

Tento americký módní návrhář, proslulý architektonickými střihy a šaty, jež oblékly například Michelle Obama, Kate Winslet nebo i Sarah Jessica Parker, prozradil, že ho pro parfém inspirovala tajemná žena. Ostatně inspirace přišla doslova na první dobrou:

„Její osobní vůní byl zvláštní pižmový olej, který jsem poznal už při prvním setkání a okamžitě mě fascinoval,“ vzpomíná Rodriguez.

„Bylo to něco neobvyklého – ten zážitek se mi vryl do paměti. Nemohl jsem tu vůni pustit z hlavy, a tak jsem si ji časem začal brát i já sám – jako talisman, jako vzpomínku na ni. Pral jsem se zachytit tu neuchopitelnou směs tajemství, bezprostřednosti a intimity přesně v For Her.“

„Mám rád představu, že ženy, které nosí For Her, jsou plné energie,“ dodává Rodriguez.

„Jsou to ženy s kariérou, mámy, partnerky. Fascinují mě osobnosti, které jsou hrdé, sebevědomé a jejich krása vyzařuje zevnitř ven. Když se žena cítí přitažlivě, tajemně a silně, nezáleží na tom, co má na sobě. Právě ten pocit vám dodá nový druh sebejistoty.“