Pokud nechcete kadeřnici ztížit práci, hlavu při mytí zbytečně nezvedejte a rolák klidně nechte doma. Kadeřnice Brittany ze Severní Ameriky sdílí devět typických chyb, které klienti v salonu pravidelně dělají – a které jí pořádně lezou na nervy. „Děláte mi tak práci složitější. Prosím, zkuste s tím přestat,“ sděluje otevřeně na svém profilu na sociálních sítích.
Návštěva kadeřníka patří ke každodenním rituálům mnoha z nás. A přitom je snadné udělat pár drobností špatně – a ani si toho nevšimnout. Co si tedy při mytí a stříhání raději odpustit? Jaké oblečení je nejvhodnější? Brittany, která má zkušenosti také z pražských salonů, se v roce 2025 podělila o svá doporučení a drobné stížnosti, které vás možná překvapí.
Přijdete pozdě – a ještě s kávou jen pro sebe
Dobrá, všichni milujeme kafe. Ale přiběhnout pozdě do salonu a v ruce třímáte horké latte z Café Savoy? To není úplně vstřícné gesto k vaší kadeřnici, která už třetí hodinu nevylezla zpoza mycího pultu. „Pokud přijdete pozdě kvůli zastávce na kafe, přineste prosím kelímek i kadeřnici. I ona potřebuje doplnit kofein,“ říká Brittany s úsměvem.
Nepostáčí hlavou při foukání
Stojí za zmínku, že vaše spolupráce se cení hlavně v jednom: hlavu neotáčejte, když vám kadeřnice fénuje vlasy. „Tím mi práci dost ztěžujete. Prosím, uvolněte se a chvíli vydržte ve stejné poloze,“ popisuje Brittany situaci, kterou zažívá v každém druhém střihu.
Hýbání hlavou při mytí vlasů
Mycí box – to je místo, kde často vznikají nepříjemné mokré maléry. Je příjemné nechat si myt hlavu, ale pokud ji během mytí zvedáte nebo nakláníte, riskujete nejen vlastní pohodlí, ale i cákance vody po celém salonu. „Nechte hlavu položenou, jinak z vás budou mít kolegové mokré ponožky,“ radí Brittany.
Ohánění se vlastní „odborností“
Není třeba zmiňovat, že jste kdysi pracovali v kadeřnictví. Zvláště pokud jste za posledních 20 let nestříhali ani tátu. Rady od bývalých kadeřníků totiž nevždy sedí na současné trendy nebo technologie. Brittany doporučuje profesionální know-how nechat na vašem aktuálním stylistovi.
Správně si domluvte službu
Chcete jen zastřihnout konečky? Při objednání to jasně řekněte. „Když si klient rezervuje střih a barvení, ale na místě chce jen střih, zbytečně blokuje čas, který jsme mohli věnovat jiným,“ vysvětluje Brittany. Pokud víte, že barvení si rozmyslíte, dejte vědět co nejdříve.
Pomlouvat předchozího kadeřníka
Kritizovat své bývalé kadeřnické specialisty je v salonech výjimečně časté. Ale očekávat, že se kadeřnice přidá, může být nepříjemný omyl. Brittany doporučuje raději své zkušenosti sdílet věcně a bez emocí.
Nadměrné použití fialového šamponu
Tenhle tip patří hlavně blondýnkám: používáte fialový nebo stříbrný šampon až příliš často? Vaše vlasy pak mohou mít šedivý nádech, který se špatně upravuje. „Pokud je vlas přesycený pigmentem ze šamponu, dojasnit barvu je těžší. Fialový šampon používejte podle doporučení výrobce, rozhodně ne pokaždé,“ varuje Brittany.
Nevčasné objednávky před Vánoci
Konec roku bývá v salonech tradičně napilno – a někdy není místo ani pro staré známé. Pokud na stříhání v předvánočním týdnu myslíte na poslední chvíli, kadeřníci v Praze i Brně vám pravděpodobně jen pokrčí rameny. Objednávejte se včas, ideálně s předstihem několika týdnů.
Rolák? Raději ne
Myslete na praktičnost! Rolák při barvení nebo střihu není ideální. „Může se na něj dostat barva nebo vlasy a budete mě za to obviňovat – přitom stačilo vzít si tričko s výstřihem,“ uzavírá Brittany svůj seznam tipů.
Zkrátka: pokud si chcete zlepšit svůj příští zážitek v salonu – a udělat radost i svému kadeřníkovi – zkuste si na těchto drobnostech dát záležet. Ušetříte si i personálu nervy a dost možná odejdete se střihem, který bude bavit i vás!